BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday 7 June 2012

Handphone oh handphone

Salam semua..

hurm, zaman ni, dh musim org pakai hp yg touch screen..
yg zaman keypad QWERTY tu cam dh ketinggalan dh..
sume duk laju je jari tu luncur sana cni..
almaklum la..
touch screen..

tp, heden ni jugak la terkial2 tekan button seposen2 tuk menaip..
camera kt hp ni pn cuma 2MP je..
sia ikat dgn getah lg sbb cover belakang dh hilang...
#if xikat dgn getah, mau tercabut bateri kang tekau..

bayangkan betapa naifnya handphone ku itu..
hajat di hati nk tukar hp baru..
tp..
tp..
tp..

bebila tgk hp hubby...
ala..kesiannya..
dia dl pakai hp touch screen..
(ok, aku je yg xpernah merasa pakai hp touch screen)
tp dek syg sgt kt awek, (ni kisah dia dl2 sblm kenal aku la...if tyme tu dh kenal aku, mmg aku pelangkung dia siap2.....)
so dia p bg pinjam hp dia yg mahal tu kt awek dia..
pastu awek dia yg mengom tu g jual hp tu..
sbb..
sbb..
sbb...
adalah, xmo buka aib dak tu kt cni..

So, kekadang bile kuar jenjalan jumpe kwn2 hubby yg ada hp touch screen, sy tgk hubby duk usik2 hp kawannya tu..
ha~ dia rindu hp touch screen dia la tu...
(tau ekau menyesal kn b..sp suh dl murah ati benor, ingat dia tu bini ke???)

so, hajat di hati mmg nk beli 1 hp mahal..nk gantikan hp yg dh berikat dgn getah ni...
charge pn guna charger ketam tekau....
nampak benor dah "miskin"....

if blh, nk sambar yg support instagram tu..
(ok, actually aku xtau pn ape ke benda instagram tun camne nk guna or papepn pasalnya sbb aku xpernah guna n nampak pn..aku cuma tau sbb ramai benor yg post kt fb diorg, pic from instagram, pic lak lawa2...)

#ok, aku jeles ok..sbb korang ada handphone lawa2, pastu dpt snap pix lawa2..muka xlawa pn jd lawa la sbb pakai hp lawa... ~ayat dengki habes....hihihihih ;p

tp....
tp....
tp....
(haiseh, byk benor tapinyer....)

rasanya if beli hp baru pn, bg kt hubby kut...
sian dia..
bkn ape..
dia pernah guna hp mahal..
tetibe kena jual lak hp tu oleh org xmalu tu..
so, terpaksa la dia pakai hp buruk je..

pastu...
pastu..
xsempat nk beli hp baru, dia nikah dgn aku...
(ok la..8lis, aku lbh penting dr hp baru kn.....)
#bab ni sila jeles ok...heheheh ;p

Pastu, xpasal2 hp buruk dia tu rosak lak...
So...
sy pn bg la hp burok sy tu kt dia, 
jd tinggal la hp berikat getah kt sy...
selamat sy ada 2 hp...leh kongsi dgn hubby..

So....
So.....
So.....
ingatkan nk belikan la hubby hp yg baru...
sy nyer t bile2 ada rezeki, sy beli la....
ingt nk belikan as present tyme bday....tp, lambat sgt bdaynya..
bln Oct t..
so, rasa2nya beli dl pn xpe..
kasi adiah in advance..
gitu!!!!
hehehehhe ;p

So, peram dl kisah nk beli hp ni..
(mujur hubby mmg xfollow blog ni...jd dia xtau la ni..hahahhah ;p )

Ya Allah,
murahkanlah rezeki hambaMu ini..
agar dpt aku memberi sesuatu kpd suamiku...

Amin......

0 comments: