BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday 18 June 2012

Buat suamiku....

Buat suamiku..

8 bulan, 5 hari kita telah sah menjadi suami isteri..
perlbagai halangan tlh kita lalui..
jgn dikata ttg apa yg kita terpaksa lalui sebelum bersatu menjadi yang halal buat kita berdua..
kerna ia terlalu byk yg berliku..
juga detik2 kita meniti selama 8 bulan 5 hari ini suamiku..
ada waktu, kita mengalami detik2 sukar yg membuatkan kita berlinang air mata,
yg membuatkan kita tersentap..
yg membuatkan kita berlawan bicara..

Tapi suamiku, selama itu jg kita sentiasa cuba belajar..
belajar utk memahami..
belajar utk mencukupi dan memperbaiki..

Suamiku,
kita pernah berlapar mengikat perut kerana thp kewangan yg xmengizinkan, ye, xsiapa yg tahu siatuasi kita waktu tu..
namun, dpt aku lihat air mata kamu bergenang..
aku tau suamiku..
kamu menahan sebak melihat aku berlapar bersama kamu..
tapi suamiku, berlapar bersama kamu adalah sesuatu yg membuatkan aku merasa gembira..
kerana kita bersama2 melaluinya..

Suamiku..
Aku isterimu yg mmg pendesak.
mahu itu, mahu ini..
dan kau pula seorang lelaki yg xpernah berhenti dr memenuhi kehendakku..
kerana aku tau..
kamu tidak mahu melihat aku bergenang air mata...
kerna kamu hanya mahu melihat senyuman aku..
agr ceria hari2mu..

Suamiku,
aku fahami keperitan yg engkau lalui,
aku faham kesukaran engkau mencari rezeki demiku..
aku mengerti setiap usahamu..

Maafkan diriku wahai suamiku..
kerana adakala aku menjadi terlalu mendesak..
mahu kamu mengikut setiap kemahuanku tanpa ada perkataan TIDAK, TAK BOLEH atau NANTI...
namun suamiku, sekalipn ada waktu2nya kamu terlewat memenuhinya, 
aku memahami...
kamu tidak pernah berhenti memenuhi setiap impianku..
dan setiapkali kamu berusaha demiku..
itu menjadikn dirimu sentiasa lbh baik dr keseluruhan lelaki di luar sana...

Aku bersyukur kpd Allah.
kerana Dia mempertemukan kita berdua..
moga jodoh kita kekal hingga ke syurga Sana..
Amin... :))


0 comments: